För att uppmärksamma att föreningen firar 50 år kommer vi under året genomföra en rad spännande aktiviteter. Några av dem är:
- Grillning i slutet av säsongen – en chans att träffas och umgås.
- Inspirerande föreläsning för åkare, tränare och föräldrar.
Isshow – höjdpunkten för vårt jubileum
Jubileumets höjdpunkt blir en isshow i slutet av året (v 51) där vi tillsammans får uppleva något utöver det vanliga. Det är ett gemensamt projekt som låter oss utvecklas och inspireras samt förhoppningsvis får fler som uppmärksammar vår fantastiska sport. För våra åkare är det framförallt en rolig upplevelse, men det är också utmanande med höga krav på träningsnärvaro och teknisk kunskap. För att klara av detta ser vi att det krävs att åkarna som deltar i showen håller en nivå som motsvarar tävlingsgrupp grön och uppåt.
Men detta är såklart också något vi gör för övriga åkare och medlemmar i klubben – vi hoppas få bjuda er på en oförglömlig föreställning, som inspirerar och stärker kärleken till sporten.
Vi behöver ditt engagemang
Att göra en show är ett stort projekt för hela föreningen och för att göra detta möjligt behöver vi allas engagemang och stöd. Varje deltagande åkare kommer därför ha en vuxen representant “bakom kulisserna”, före eller under föreställningarna, i någon av våra arbetsgrupper. Även övriga föräldrar och närstående är välkomna att bidra till showarbetet på detta sätt..
Hur kan du hjälpa till?
Inom kort kommer vi ge mer information om hur du kan delta i arbetsgrupper och stödja projektet. Vi uppskattar all hjälp och delaktighet – ditt engagemang är avgörande för att skapa en fin upplevelse för våra åkare och publiken.
Vem gör vad?
Vilka kommer jobba mest med detta? Vi är glada att presentera de ledande personerna bakom isshowen:
- Sofia Hedbys – Klubbens huvudkoreograf och kreativt ansvarig för showen, vilket innefattar manus, koreografi, kostym, scenografi, ljus och ljud.
- Helén Rosenberg – Klubbens ordförande och projektansvarig.
- Michaela Nitulescu – Klubbens huvudtränare och ansvarig för träningar och istider.
Vad händer härnäst?
- När manuset är klart påbörjas rollfördelning och arbetsgrupper tillsätts.
- En handlingsplan och tidsplan kommer att kommuniceras.
- En ny flik på hemsidan, ”Show”, skapas där du hittar all information, inklusive arbetsgrupper, tidsplaner, tydliga hållpunkter och kontaktvägar.
Har du frågor redan nu?
Just nu är det mycket att sätta så vill vi gärna kanalisera eventuella frågor direkt till en styrelsemedlem eller mejla oss på styrelse@halkk.se.
Vi ser fram emot att fira vårt jubileum tillsammans med er och skapa ett oförglömligt år för föreningen!
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen