Ordförande har ordet

Jag är så superstolt över vår fina förening!  

  • Våra åkare som kämpar och utvecklas.  
  • Våra föräldrar som gör ett fantastiskt jobb stort som smått i arbetsgrupper och styrelse – det är vårt ideella arbete som för klubben framåt!  
  • Vår arena och dess personal som jobbar för oss och vill skapa de bästa förutsättningarna för att vi ska kunna driva vår verksamhet. 
  • Och vår goda dialog med Hammers där vi jobbar framåt tillsammans i gemensamma frågor – riktigt kul att det går bra för dem nu. 

En lyckad helg och fint arrangemang

Och vilken helg vi haft! Ett oväntat, men lyckat arrangemang tack vare för bra planering av arenan och tävlingsteamet med Madeleine och samordnarna i spetsen – grymt bra jobbat! Och tävlingar där ni alla åkare glänste på era olika sätt. Ni är sååååå fina! Än är säsongen inte över, vi har några tävlingar kvar på säsongen att se fram emot b.l.a. Esther som fått plats i SM i Borlänge nästa helg. Varmt lycka till!

Utan ett gott samarbete, glädje i det vi gör och det för våra barn – har vi ingen verksamhet. Så jag börjar med att säga tack till er alla för ert stöd och arbetsinsatser. 

Tack för fortsatt förtroende

Och tack för fortsatt förtroende som ordförande i klubben. Vi har nyligen haft årsmöte och vill presentera vår nya styrelse nedan. Har ni några frågor så är det bara att kontakta oss via styrelse@halkk.se eller ta tag i oss när vi är på plats. Vill också passa på att tacka Felicia Paliceneu och Chatti Calvert som lämnade sina platser i styrelsen. Tack för ert engagemang och bidragande till föreningens utveckling. 

Flera beslut på årsmötet

På årsmötet togs även beslut om uppdaterade stadgar och vårt verksamhetsår som ändrats till 1 maj – 30 april vilket följer vår säsong bättre. Förutom att bla. skapa goda förutsättningar för att fortsätta utveckla våra åkare och tränare är några av styrelsens  fokusområden 2022-2023 att se över våra rutiner, lokaler och arbetsgrupper där alla vi föräldrar är engagerade på ett eller annat sätt.  

Isa, Frida, Victoria, Lieve (adjungerande), Jenny, Martin, Ann, Helén, Andreas, Linda, Jesper

Några highlights att lyfta framöver: 

  • Vi har nytt kansli och tränarrum som ligger i nya hallen (gamla värmestugan). Det är nästan klart och vi tackar Jenny Svensson och Chatti Calvert i spetsen som fixat och inrett samt Madeleine Neidert och Effektiv som sponsrat med lite möbler. 
  • Vi behöver några föräldrar som stöttar upp med att fixa lunch, fika osv i samband med andra typer av arrangemang såsom Michaelas tränarutbildningar (1-2 gånger om året). Nästa tränarutbildning är söndag v 17 och så har vi glädjen att fått ett sammandrag för vuxna helgen vecka 19 där även lunch och fika behöver fixas. Enkelt jobb. Maila Helén på styrelse@halkk.se så får du information. 
  • Omklädningsrummet. 
  • Klocka och kärl för kvarglömda saker kommer införskaffas under april månad. Efter varje månad kommer det som ligger i kärlet tillfalla klubben och slängas/skänkas. 
  • Vi behöver alla hjälpas åt att hålla våra utrymmen rena och fina. Det är allas ansvar att plocka upp efter sig – INGA väskor ska förvaras i omklädningsrummet utan i skrubben.  
  • För att kunna hantera städning på smidigt sätt har vi beslutat att de grupper som använder omklädningsrummet kommer framöver få en månad vardera att vara ansvariga för städning av omklädningsrummet och skrubben. Vi startar nu i april och först ut är grupp Axel. Checklista kommer finnas i skrubben där dammsugaren är. 
  • Vi har lyckats få två isar två veckor längre än bestämt = fram t.o.m. v 14! Tjoho!  
  • HA KOLL PÅ HEMSIDAN OCH ERA TIDER FRAMÖVER. Vi får be om ert tålamod om att det kan bli ändringar i träningstider framöver. Detta beror på om Hammers A-lag går vidare samt landslagsmatcherna. Jag och främst Michaela lägger ner mycket tid för att få ihop tider, ändringar osv. Så vänligen ha förståelse för att tider ändras och ibland kommer ut sent.  
  • Vecka 16 arrangeras landslagsmatcher – all ordinarie träning utgår. Vi har inte fått alla förutsättningar ännu men mer information kommer komma för de som tävlar den helgen, b.l.a. DM, och de i klassen minior B och ungdom 13 B som inte kunde tävla p.g.a. tölten. Sen har vi även finalerna för Skåne- och Juniorserierna.  
  • Inbjudan till vårt uppskattade hemmaläger v 32 kommer ut under april. Håll utkik och anmäl dig så snart du kan.
  • Vecka 18 anordnar vi slingatävling och B-sammandrag i Rögle 
  • Vecka 19 har vi våra sista isträningar och avslutar med adult sammandrag som vi anordnar här i Halmstad. 
  • Vecka 20 är det Skånespetsen i Malmö 
  • Vecka 21 är det A-sammansdrag i Tyringe 
  • Vi planerar några ispass vecka 20-23 i Tyringe. Anmälan kommer ske via hemsida och är i mån av plats.  
  • Markträningssäsong börjar vecka 21-24  

Mycket information denna gång, men kan vara bra att veta vad som händer framöver. 

Önskar er en fin april månad. Vi ses i ishallen! 

Helén Rosenberg

Jesper Friberg
Jesper Friberg
Ledamot i styrelsen.
Dela på facebook
Dela på whatsapp
Dela på linkedin
Dela på print
Dela på email
Prenumerera på Klubbnyheter

Ange din e-postadress för att prenumerera och få meddelanden om nya nyheter via e-post.