FAQ
MENY

Träna hemma med Stephan Lambiel

 Uppgift och utmaning

  1. Titta på YouTube: Stephan Lambiel, VM 2005, Moskva, kortprogram eller långprogram 
  1. Vilken piruett-position tycker du är bäst? Skulle du kunna klara den? 

Träning 

Ca 10 minuter uppvärmning (hopprep + 5 olika hopp, spring övningar, t.ex. indianhopp…) 

Ca 10 minuter kroppsuppvärmning (”tiorna”) 

Utmaning  

Film 1; 3 gånger 10 st (planka 45 sekunder mellan varje omgång) 

Film 2; 3 gånger 6 st per ben (10 st fällkniv mellan varje omgång) 

Film 3; 3 gånger 10 st (10 st rygglyft efter varje omgång) 

Film 4; 30 sekunder per sida (noggrant med en kvart, från långsamt till snabbt) 

Avslutning: hopprep enkla hopp 5 gånger 1 minut eller dubbla hopp 5 gånger 30 sekunder. 

Utmaning: 15 st trippelhopp 

Stretching: rörlighetsövningar för framsida lår (tex klipp från Patric Rapp, PT https://youtu.be/EFCuSN-uxcw ) och spagat 

LYCKA TILL och skicka gärna bilder/ video på utmaningsövningar till Lotta Hydén 

Varma hälsningar
Michaela

Jesper Friberg
Jesper Friberg
Ledamot i styrelsen.
Dela på facebook
Dela på whatsapp
Dela på linkedin
Dela på print
Dela på email
Prenumerera på Klubbnyheter

Ange din e-postadress för att prenumerera och få meddelanden om nya nyheter via e-post.

TRÄNINGSSCHEMA

Dagens datum: 20 april, 2021
april 2021
Inget evenemang hittades!